
20 maja w Gdyni, odbył się Narodowy Kongres Nauki, którego głównym tematem było "kształcenie". W Forum udział wzięli przedstawiciele ogólnopolskiego środowiska uczelni publicznych i niepublicznych, jak również m.in. Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego – Jarosław Gowin, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej – Tomasz Zdzikot, Przewodniczący Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Sekretarz Generalny Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, Przewodniczący Polskiej Komisji Akredytacyjnej.
Podczas Forum uczestnicy dyskutowali o wyzwaniach w zakresie kształcenia na poziomie wyższym, formalnych aspektach organizacji kształcenia, o kompleksowej ocenie jakości kształcenia, o autonomii organizacyjnej uczelni, o roli i procedurach Polskiej Komisji Akredytacyjnej.
Sporym zainteresowaniem cieszył się panel poświęcony kształceniu interdyscyplinarnemu, dualnemu, który jest wielką szansą dla polskich uczelni. Mówił o tym m.in. Rektor – dr hab. Donat Mierzejewski, prof. PWSZ w Pile. Rektor podzielił się z uczestnikami Forum, doświadczeniami PWSZ w Pile w zakresie prowadzenia studiów dualnych, podkreślając znaczenie tej innowacyjnej formy kształcenia dla samych studentów, ale także dla firm współpracujących z Uczelnią.
Rektor przedstawił proces nauki na studiach inżynierskich, które prowadzone są obecnie wspólnie z ponad 40. firmami, zaznaczając, że najważniejszy jest wymiar praktyczności kształcenia. Przykład wdrożenia prac inżynierskich naszych studentów w proces działania firmy, zdobycie specjalistycznych umiejętności, możliwość pracy na najwyższej klasy sprzęcie - to tylko niektóre korzyści dla studentów. Rektor podkreślił, że ta forma studiów przynosi zyski także pracodawcom, którzy szkolą sobie przyszłych pracowników – już podczas studiów.
W zakresie praktyczności kształcenia, mowa była również o Centrum Symulacji Medycznych, które kilka miesięcy temu otworzyła nasza Uczelni, dla studentów kierunku pielęgniarstwo. W CSM studenci ćwiczą procedury postępowania z przypadkami skomplikowanymi i rzadkimi, mają możliwość sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności praktycznych w warunkach klinicznych w bezpiecznym środowisku, w którym popełnienie błędu nie powoduje krzywdy pacjenta. Rektor wskazał, że w zakresie studiów na kierunkach medycznych, działania praktyczne na najwyżej klasy symulatorach, w warunkach kontrolowanych, to podstawa dobrego przygotowania studentów do kontaktu z pacjentem.
Organizatorem debaty było: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni oraz Parlament Studentów RP.
UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Cookies wykorzystywane są do prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
Po więcej szczegółów odwiedź naszą "Politykę prywatności"